Vraag & antwoord

Heb je een vraag? Wij hebben het antwoord, op (bijna) alles. Het meeste leggen we hieronder uit. Maar als je iets nou niet kunt vinden bel ons dan op 020 – 308 1200 of mail naar welkom@madaga.nl.

Bekijk de veelgestelde vragen over het menuplan. 

Algemeen

1. Is Madaga biologisch?
2. Is Madaga puur natuur?
3. Hoe is Madaga gecertificeerd?
4. Mijn kind is allergisch. Hoe weet ik welke gerechten geschikt zijn?
5. Wat kost Madaga?
6. Wat doet Madaga met mijn gegevens?

Onze gerechten

7. Kan ik de gerechten nog even bewaren?
8. Hoe verwarm ik de gerechten?
9. Kan ik Madaga invriezen?
10. Wanneer maken jullie de gerechten?

Bestellen & bezorgen

11. Waar bezorgt Madaga?
12. Wanneer bezorgen jullie?
13. Hoe wordt een Madaga bestelling bezorgd?
14. Wat doet de bezorger als ik onverwacht niet thuis ben?
15. Hoe kan ik een bestelling aanpassen of annuleren?
16. Wat moet ik doen als mijn bestelling niet klopt?
17. Ik woon niet in het postcodegebied waar jullie bezorgen. Kan ik Madaga ook in de winkel kopen?
18. Hoe kan ik betalen bij Madaga?

Overig

19. Ik heb een Madaga-cadeaukaart, hoe kan ik deze verzilveren?
20. Zijn de bakjes van Madaga BPA-vrij?


Algemeen

1. Is Madaga biologisch?

Madaga kookt helemaal biologisch! Wij vinden dat als je staat voor goed eten voor kinderen, dat je ook moet staan voor een goed milieu, gezonde grond en blije kippen. Die biologische certificering is er dus! Wil je ontdekken hoe we het voor elkaar kregen? Lees onze blog: “Het lijkt zo logisch dat biologisch”.

2. Is Madaga puur natuur?

Ja! Alle gerechten die we maken, zijn vers en puur natuur. Onze kinderdiëtiste ziet erop toe dat je kleine alles krijgt wat nodig is om te groeien. Dus zijn we selectief als het om onze ingrediënten gaat en zorgen we ervoor dat ze van nature vol zitten met essentiële voedingsstoffen. We voegen geen kleur-, geur- of smaakstoffen toe en ook geen conserveermiddelen. Ook geen zout trouwens, of suiker.

3. Hoe is Madaga gecertificeerd?

Madaga heeft een Skal-certificering. Skal is een onafhankelijke organisatie voor het toezicht op de biologische productie in Nederland. Skal Biocontrole zorgt ervoor dat biologische producten ook daadwerkelijk aan de biologische wetgeving voldoen.

4. Mijn kind is allergisch. Hoe weet ik welke gerechten geschikt zijn?

Je vindt de allergenen door op de naam van het gerecht te klikken. Je krijgt dan meer informatie over de ingrediënten, voedingswaarden, eventuele serveertips en de allergenen. Heb je meer gedetailleerde informatie nodig? Aarzel niet en bel ons op 020 – 308 1200 of mail naar welkom@madaga.nl

5. Wat kost Madaga?

De prijzen van Madaga verschillen, want ze hangen af van de leeftijdsfase van je baby of peuter en van het soort gerecht dat je kiest. We leveren al hapjes vanaf € 1,90. Al onze prijzen zijn inclusief btw en we rekenen nooit bezorgkosten.

6. Wat doet Madaga met mijn gegevens?

Madaga houdt je gegevens lekker voor zichzelf. En ze worden alleen gebruikt om de beste bezorging te bieden, je op de hoogte te houden van veranderingen en het bestellen makkelijker te maken.

Onze gerechten

7. Kan ik de gerechten nog even bewaren?

In de koelkast (onder de 7 graden) blijven ze minimaal 8-10 dagen goed. De houdbaarheidsdatum staat ook altijd duidelijk op het label van onze bakjes.

8. Hoe verwarm ik de gerechten?

Au bain-marie, bijvoorbeeld. Door de oortjes aan de bakjes hang je ze makkelijk boven een kleine pan met kokend water. Opwarmen in de magnetron kan ook: ongeveer 30 seconden op 750W en de voedingswaarde blijft behouden. Wel even gaatjes prikken in de bovenkant. In de oven verwarmen mag natuurlijk ook, maar nooit warmer dan 100 graden.

9. Kan ik Madaga invriezen?

Natuurlijk: maximaal twee maanden, om de kwaliteit en voedingswaarde te behouden. Vries alleen nooit iets in dat al ontdooid is geweest.

10. Wanneer maken jullie de gerechten?

Op dinsdag en woensdag koken en verpakken we en op vrijdag bezorgen we je bestelling gekoeld.

Bestellen & bezorgen

11. Waar bezorgt Madaga?

We bezorgen in grote delen van Nederland. In deze postcodegebieden bezorgen we momenteel:

  • 1000 t/m 1789
  • 1798 t/m 8879
  • 8900 t/m 9159
  • 9167 t/m 9999

We bezorgen bij je thuis en op kantoor en crèches waar we afspraken mee hebben gemaakt. Zou je graag een nieuw pick-up punt bij jou in de buurt zien? Jouw werkplek bijvoorbeeld, het kinderdagverblijf, op school of een winkel bij jou in de buurt? Laat het ons weten via welkom@madaga.nl.

12. Wanneer bezorgen jullie?

We bezorgen op vrijdag tussen 17.30 en 21.30 uur waar het jou uitkomt. Bestel je losse gerechten uit ons vaste assortiment? Dan kun je tot 5 dagen voordat wij bezorgen bestellen.

13. Hoe wordt een Madaga bestelling bezorgd?

We brengen het menu, verpakt in kartonnen Madaga-doosje, in een gekoelde bestelwagen naar je toe. Onder een constante temperatuur van minder dan 7 graden. Zo houden we de kwaliteit hoog.

14. Wat doet de bezorger als ik onverwacht niet thuis ben?

Kan gebeuren. Meestal geven we de bestelling bij de buren af, die we vragen het in de koelkast te bewaren. Als dat niet lukt, nemen we de bestelling mee terug. We gooien een kaartje in de bus zodat je weet waar je bestelling is.
Tip: Vul je telefoonnummer in op het bestelformulier. Dan bellen onze bezorgers even, als ze voor de deur staan.

15. Hoe kan ik een bestelling aanpassen of annuleren?

Heb je een menuplan? Dan kun je een bestelling nog tot 8 dagen voor de door jou gekozen leverdatum aanpassen of annuleren. Log in en bekijk je besteloverzicht.

16. Wat moet ik doen als mijn bestelling niet klopt?

Stuur meteen een mailtje naar mijnbestelling@madaga.nl. Vertel wat er niet klopt aan en geef ons meteen even je telefoonnummer. Wij nemen dan contact met je op om de bestelling alsnog in orde te maken.

17. Ik woon niet in het postcodegebied waar jullie bezorgen. Kan ik Madaga ook in de winkel kopen?

Ja! We zijn er best trots op, want Madaga is ook verkrijgbaar bij Marqt (Amsterdam), de duurzame supermarkt van Nederland.

18. Hoe kan ik betalen bij Madaga?

Je kunt wanneer je een menuplan hebt iedere week via automatische incasso betalen. Wanneer je een losse bestelling in onze webshop plaatst kun je betalen via iDeal of PayPal.

19. Ik heb een Madaga-cadeaukaart, hoe kan ik deze verzilveren?

Met de cadeaukaart krijg je van ons € 20,- korting op je menuplan. Maak een account aan, stel een menuplan voor je kleintje samen en wij staan iedere week bij je op de stoep met onze hapjes. Wanneer je 4 keer hebt besteld voor minimaal € 15,-, geven wij je de vijfde week € 20,- korting op je bestelling.
Lees hier alle voorwaarden en informatie over het activeren van de cadeaukaart.

20. Zijn de bakjes van Madaga BPA-vrij?

Ja, de verpakkingen van onze gerechtjes zijn 100% vrij van BPA (Bisfenol A).


Contact

Staat je vraag er niet tussen? Je kunt ons bellen op 020 – 308 1200 of mailen naar welkom@madaga.nl.