Vraag & antwoord

Heb je een vraag? Wij hebben het antwoord, op (bijna) alles. Het meeste leggen we hieronder uit. Maar als je iets nou niet kunt vinden bel ons dan op 020 – 308 1200 of mail naar welkom@madaga.nl.

Bekijk de veelgestelde vragen over het menuplan. 

Algemeen

1. Is Madaga biologisch?
2. Is Madaga puur natuur?
3. Hoe is Madaga gecertificeerd?
4. Mijn kind is allergisch. Hoe weet ik welke gerechten geschikt zijn?
5. Wat kost Madaga?
6. Wat doet Madaga met mijn gegevens?

Onze gerechten

7. Kan ik de gerechten nog even bewaren?
8. Hoe verwarm ik de gerechten?
9. Kan ik Madaga invriezen?
10. Wanneer maken jullie de gerechten?

Bestellen & bezorgen

11. Waar bezorgt Madaga?
12. Wanneer bezorgen jullie?
13. Hoe wordt een Madaga bestelling bezorgd?
14. Wat doet de bezorger als ik onverwacht niet thuis ben?
15. Hoe kan ik een bestelling aanpassen of annuleren?
16. Wat moet ik doen als mijn bestelling niet klopt?
17. Hoe kan ik betalen bij Madaga?

Onze single-portie verpakkingen (speciaal voor kinderdagverblijven) 

Per 13 oktober zijn alle maaltijden voor kinderdagverblijven ook als handige single portie verpakking verkrijgbaar:

18. Waar kan ik de single portie verpakkingen bestellen?
19. Voor wie zijn de single portie verpakkingen bedoeld?
20.
En voor wie juist niet?
21.
Is de samenstelling wel hetzelfde als we gewend zijn?
22.
Kosten de single portie verpakkingen meer?
23.
Hoe verwarm ik de single portie verpakkingen?
24.
Hoe zijn de pasta en rijstgerechten verpakt?

Overig

25. Ik heb een Madaga-cadeaukaart, hoe kan ik deze verzilveren?
26. Zijn de bakjes van Madaga BPA-vrij?


Algemeen

1. Is Madaga biologisch?

Madaga kookt helemaal biologisch! Wij vinden dat als je staat voor goed eten voor kinderen, dat je ook moet staan voor een goed milieu, gezonde grond en blije kippen. Die biologische certificering is er dus! Wil je ontdekken hoe we het voor elkaar kregen? Lees onze blog: “Het lijkt zo logisch dat biologisch”.

2. Is Madaga puur natuur?

Ja! Alle gerechten die we maken, zijn vers en puur natuur. Onze kinderdiëtiste ziet erop toe dat je kleine alles krijgt wat nodig is om te groeien. Dus zijn we selectief als het om onze ingrediënten gaat en zorgen we ervoor dat ze van nature vol zitten met essentiële voedingsstoffen. We voegen geen kleur-, geur- of smaakstoffen toe en ook geen conserveermiddelen. Ook geen zout trouwens, of suiker.

3. Hoe is Madaga gecertificeerd?

Madaga heeft een Skal-certificering. Skal is een onafhankelijke organisatie voor het toezicht op de biologische productie in Nederland. Skal Biocontrole zorgt ervoor dat biologische producten ook daadwerkelijk aan de biologische wetgeving voldoen.

4. Mijn kind is allergisch. Hoe weet ik welke gerechten geschikt zijn?

Je vindt de allergenen door op de naam van het gerecht te klikken. Je krijgt dan meer informatie over de ingrediënten, voedingswaarden, eventuele serveertips en de allergenen. Heb je meer gedetailleerde informatie nodig? Aarzel niet en bel ons op 020 – 308 1200 of mail naar welkom@madaga.nl

5. Wat kost Madaga?

De prijzen van Madaga verschillen, want ze hangen af van de leeftijdsfase van je baby of peuter en van het soort gerecht dat je kiest. We leveren al hapjes vanaf € 1,90. Al onze prijzen zijn inclusief btw en we rekenen nooit bezorgkosten.

6. Wat doet Madaga met mijn gegevens?

Madaga houdt je gegevens lekker voor zichzelf. En ze worden alleen gebruikt om de beste bezorging te bieden, je op de hoogte te houden van veranderingen en het bestellen makkelijker te maken.

Onze gerechten

7. Kan ik de gerechten nog even bewaren?

In de koelkast (onder de 7 graden) blijven ze minimaal 8-10 dagen goed. De houdbaarheidsdatum staat ook altijd duidelijk op het label van onze bakjes.

8. Hoe verwarm ik de gerechten?

Au bain-marie, bijvoorbeeld. Door de oortjes aan de bakjes hang je ze makkelijk boven een kleine pan met kokend water. Opwarmen in de magnetron kan ook: ongeveer 30 seconden op 750W en de voedingswaarde blijft behouden. Wel even gaatjes prikken in de bovenkant. In de oven verwarmen mag natuurlijk ook, maar nooit warmer dan 100 graden.

9. Kan ik Madaga invriezen?

Dat kan, op een temperatuur van minimaal -18 graden. Om de kwaliteit en voedingswaarde te behouden adviseren wij om de maaltijden niet voor een te lange periode in de vriezer te bewaren. Vries alleen nooit iets in dat al ontdooid is geweest.

10. Wanneer maken jullie de gerechten?

Op dinsdag en woensdag koken en verpakken we en op vrijdag bezorgen we je bestelling gekoeld.

Bestellen & bezorgen

11. Waar bezorgt Madaga?

We bezorgen in heel Nederland met uitzonderingen van de Waddeneilanden. Zo bezorgen we bij je thuis en op kantoor en crèches waar we afspraken mee hebben gemaakt. Zou je graag een nieuw pick-up punt bij jou in de buurt zien? Jouw werkplek bijvoorbeeld, het kinderdagverblijf, op school of een winkel bij jou in de buurt? Laat het ons weten via welkom@madaga.nl.

12. Wanneer bezorgen jullie?

We bezorgen op vrijdag tussen 17.30 en 21.30 uur waar het jou uitkomt. Bestel je losse gerechten uit ons vaste assortiment? Dan kun je tot 5 dagen voordat wij bezorgen bestellen.

13. Hoe wordt een Madaga bestelling bezorgd?

We brengen het menu, verpakt in kartonnen Madaga-doosje, in een gekoelde bestelwagen naar je toe. Onder een constante temperatuur van minder dan 7 graden. Zo houden we de kwaliteit hoog.

14. Wat doet de bezorger als ik onverwacht niet thuis ben?

Kan gebeuren. Meestal geven we de bestelling bij de buren af, die we vragen het in de koelkast te bewaren. Als dat niet lukt, nemen we de bestelling mee terug. We gooien een kaartje in de bus zodat je weet waar je bestelling is.
Tip: Vul je telefoonnummer in op het bestelformulier. Dan bellen onze bezorgers even, als ze voor de deur staan.

15. Hoe kan ik een bestelling aanpassen of annuleren?

Heb je een menuplan? Dan kun je een bestelling nog tot 8 dagen voor de door jou gekozen leverdatum aanpassen of annuleren. Log in en bekijk je besteloverzicht.

16. Wat moet ik doen als mijn bestelling niet klopt?

Stuur meteen een mailtje naar mijnbestelling@madaga.nl. Vertel wat er niet klopt aan en geef ons meteen even je telefoonnummer. Wij nemen dan contact met je op en zoeken dan samen naar een passende oplossing.

17. Hoe kan ik betalen bij Madaga?

Je kunt wanneer je een menuplan hebt iedere week via automatische incasso betalen. Wanneer je een losse bestelling in onze webshop plaatst kun je betalen via iDeal of PayPal.

Onze single-portie verpakkingen (speciaal voor kinderdagverblijven) 

18. Waar kan ik de single portie verpakkingen bestellen?

Heeft jouw kinderdagverblijf een bestelaccount? Dan kan je de single portie verpakkingen gewoon vinden in het weekmenu op de bestelpagina onder het tabje Single porties.

19. Voor wie zijn de single portie verpakkingen bedoeld?

We merken dat het soms best handig kan zijn om kleinere hoeveelheden te kunnen bestellen. Heb je bijvoorbeeld één kindje met speciale wensen, of éen kleintje onder de 12 maanden, dan hoef je niet direct een hele multi portie verpakking te bestellen. Dat scheelt weer invriezen of misschien zelfs weggooien!

20. En voor wie juist niet?

De single portie verpakkingen zijn in verhouding wel wat duurder. Dit komt omdat alles handmatig wordt gedaan, daardoor kost het portioneren van de kleinere verpakkingen meer tijd. Daarnaast ligt de prijs van de verpakking hoger.

Bestel daarom alleen de kleine porties voor kindjes met speciale wensen of een allergie. Oké, als je een grote schoonmaak in de vriezer houdt en je net een beetje te kort komt kan het natuurlijk ook handig zijn. Maar houd de kosten in de gaten!

21. Is de samenstelling wel hetzelfde als gewend zijn?

Jazeker: ze komen uit dezelfde pan – maar dan in een 1-persoons portie. Ze zijn dus, zoals je van ons gewend bent: hartstikke biologisch, vers en goed voor minimaal 1 portie groente. Ook kun je ze bestellen in verschillende leeftijdscategorieën: baby, 6+ mnd en 12+ mnd.

22. Kosten de single portie verpakkingen meer?

Zoals bijna alles wat je in grote hoeveelheden koopt meestal voordeliger is dan een kleine hoeveelheid, geldt dat ook voor onze single porties. De maaltijden worden allemaal handmatig verwerkt. Daarom kost het portioneren extra tijd. Daarnaast is er meer verpakkingsmateriaal nodig. De nieuwe mono’s bieden meer gemak, maar helaas kost het ook wat extra’s.

23. Hoe verwarm ik de single portie verpakkingen?

Opwarmen kan in de oven of magnetron. Warm je ze tegelijkertijd met de andere maaltijdschalen op dan is de oven wel zo makkelijk! Let er wel op dat de oven nooit warmer mag dan 120 graden. Gebruik je de magnetron: ongeveer 30 seconden op 750W. Wel even gaatjes prikken in de bovenkant in beide gevallen!

24. Hoe zijn de pasta- en rijstgerechten verpakt?

Met onze maaltijdschalen, ben je gewend dat de pasta en rijstgerechten in twee schalen komen, één voor de pasta/rijst en één voor de saus. Kies je voor hetzelfde gerecht als single portie verpakking, dan zitten pasta /rijst en saus al bij elkaar.

25. Ik heb een Madaga-cadeaukaart, hoe kan ik deze verzilveren?

Met de cadeaukaart krijg je van ons € 20,- korting op je menuplan. Maak een account aan, stel een menuplan voor je kleintje samen en wij staan iedere week bij je op de stoep met onze hapjes. Wanneer je 4 keer hebt besteld voor minimaal € 15,-, geven wij je de vijfde week € 20,- korting op je bestelling.
Lees hier alle voorwaarden en informatie over het activeren van de cadeaukaart.

26. Zijn de bakjes van Madaga BPA-vrij?

Ja, de verpakkingen van onze gerechtjes zijn 100% vrij van BPA (Bisfenol A).


Contact

Staat je vraag er niet tussen? Je kunt ons bellen op 020 – 308 1200 of mailen naar welkom@madaga.nl.