Vraag & antwoord

Heb je een vraag? Wij hebben het antwoord, op (bijna) alles. Het meeste leggen we hieronder uit. Maar als je iets nou niet kunt vinden bel ons dan op 020 – 308 1200 of mail naar welkom@madaga.nl. Bestellen als particulier? Lees dan hier meer.

Algemeen

1. Is Madaga biologisch?
2. Is Madaga puur natuur?
3. Hoe is Madaga gecertificeerd?
4. Wat kost Madaga?

Onze gerechten

5. Hoe worden de gerechten ontwikkeld en samengesteld?
6. Hoeveel moet ik aanhouden per portie?
7. Kan ik de gerechten nog even bewaren?
8. Hoe blijven de gerechten een week houbaar?
9. Hoe verwarm ik de gerechten?
10. Kan ik Madaga invriezen?
11. Wanneer maken jullie de gerechten?
12. Een kindje op de groep is allergisch. Welke gerechten zijn geschikt?
13. Heeft Madaga ook vegetarische maaltijden?

Bestellen

13. Hoe kan ik bestellen?
14. Wanneer bezorgen jullie?
15. Hoe kan ik mijn bestelling aanpassen of annuleren?
16. Wat moet ik doen als ik na de deadline een bestelling heb gedaan?
17. Wat moet ik doen als mijn bestelling niet klopt?
18. Hoe kan ik een bestelling terugvinden?
19. Hoe kan ik vooruit bestellen?
20. Wanneer bezorgt Madaga?
21. Hoe wordt een Madaga bestelling bezorgd?

Particuliere bestellingen? Tijdelijke pauze particuliere markt.

22. Waarom wordt de particuliere markt tijdelijk gepauzeerd?
23. Voor hoe lang kan ik als particulier geen maaltijden of spreads meer bestellen?
24. Is er geen tussentijdse oplossing?

Overig

25. Zijn de bakjes van Madaga BPA-vrij?
26. Wat doet Madaga met mijn gegevens?
27. Wat te doen bij een klacht?

 


Algemeen

1. Is Madaga biologisch?

Madaga kookt helemaal biologisch! Wij vinden dat als je staat voor goed eten voor kinderen, dat je ook moet staan voor een goed milieu, gezonde grond en blije kippen. Die biologische certificering is er dus! Wil je ontdekken hoe we het voor elkaar kregen? Lees onze blog: “Het lijkt zo logisch dat biologisch”.

2. Is Madaga puur natuur?

Ja! Alle gerechten die we maken, zijn vers en puur natuur. Onze kinderdiëtiste ziet erop toe dat je kleine alles krijgt wat nodig is om te groeien. Dus zijn we selectief als het om onze ingrediënten gaat en zorgen we ervoor dat ze van nature vol zitten met essentiële voedingsstoffen. We voegen geen kleur-, geur- of smaakstoffen toe en ook geen conserveermiddelen. Ook geen zout trouwens, of suiker.

3. Hoe is Madaga gecertificeerd?

Madaga heeft een Skal-certificering. Skal is een onafhankelijke organisatie voor het toezicht op de biologische productie in Nederland. Skal Biocontrole zorgt ervoor dat biologische producten ook daadwerkelijk aan de biologische wetgeving voldoen.

4. Wat kost Madaga?

De prijzen van Madaga verschillen, want ze hangen af van de leeftijdsfase van de kinderen en van het soort gerecht dat je kiest. We leveren al hapjes vanaf € 1,90.

Onze gerechten

5. Hoe worden de gerechten ontwikkeld en samengesteld?

Onze gerechten zijn samengesteld door een kinderdiëtiste die goed heeft bekeken hoeveel calorieën en groenten er in een portie moeten zitten. Verder moet 80% van de kinderen moet z’n vingers erbij aflikken anders is het een no-go.

6. Hoeveel moet ik aanhouden per portie?

De portieaanduiding van de maaltijden staat op de verpakking.

7. Kan ik de gerechten nog even bewaren?

In de koelkast (onder de 7 graden) blijven ze minimaal 8-10 dagen goed. De houdbaarheidsdatum staat ook altijd duidelijk op het label van onze bakjes.

8. Hoe blijven de gerechten een week houdbaar?

Deze vraag krijgen wij regelmatig. Je vraagt je misschien toch af hoe een maaltijd een week goed kan blijven. Als je thuis kookt, lukt dat meestal niet! We kunnen dit realiseren omdat we de maaltijden onmiddellijk na het koken portioneren en vervolgens in een korte tijd afkoelen tot een lage temperatuur (3-4 °C). Dit heet ‘shock cooling’ en bacteriën zijn er geen fan van. Voor de babyhapjes nemen we een extra maatregel, namelijk pasteurisatie.

9. Hoe verwarm ik de gerechten?

De maaltijden kan je 50 minuten in de oven verwarmen op maximaal 120 graden. In de magnetron kan je de maaltijden voor ongeveer 5 minuten op 700 of 1000w verwarmen.

10. Kan ik Madaga invriezen?

Dat kan, op een temperatuur van minimaal -18 graden. Om de kwaliteit en voedingswaarde te behouden adviseren wij om de maaltijden niet voor een te lange periode in de vriezer te bewaren. Vries alleen nooit iets in dat al ontdooid is geweest.

11. Wanneer maken jullie de gerechten?

Op dinsdag en woensdag koken en verpakken we en diezelfde week wordt het nog op jouw kinderdagverblijf bezorgd.

12. Een kindje op de groep is allergisch. Hoe weet ik welke gerechten geschikt zijn?

Je vindt de allergenen door op de naam van het gerecht te klikken. Je krijgt dan meer informatie over de ingrediënten, voedingswaarden, eventuele serveertips en de allergenen.

Voor kindjes met een intolerantie voor gluten of lactose hebben we een alternatieve maaltijd beschikbaar. Deze maaltijd is o.a. te herkennen aan de speciale icoontjes. Heb je meer gedetailleerde informatie nodig? Aarzel niet en bel ons op 020 – 308 1200 of mail naar welkom@madaga.nl

13. Heeft Madaga ook vegetarische maaltijden?

Madaga biedt dagelijks vegetarische maaltijden aan voor kindjes die geen vlees of vis eten. Deze maaltijden kun je vinden onder het tabblad ‘Vegetarisch menu’ en zijn te herkennen aan dit icoontje:

Bestellen & bezorgen

14. Hoe kan ik bestellen?

Madaga werkt met een menucyclus van acht weken. Hierdoor is er iedere week een nieuw menu beschikbaar vol variatie! Iedere vrijdag staat het menu online. Je kunt dan tot en met donderdag 14:00 uur bestellen voor de bezorging in de daarop volgende week.

15. Hoe kan ik mijn bestelling aanpassen of annuleren?

Een  bestelling kan je niet zelf wijzigen of annuleren. Hiervoor moet je contact opnemen met Customer Care (020 – 308 1200 of mail naar welkom@madaga.nl). Wanneer je iets bent vergeten te bestellen, kun je wel nieuwe bestelling doen om bij te bestellen.

16. Wat moet ik doen als ik na de deadline een bestelling heb gedaan?

Wanneer je te laat besteld hebt, kun je het beste contact opnemen Contact Customer care (020 – 308 1200 of mail naar welkom@madaga.nl).

17. Wat moet ik doen als mijn bestelling niet klopt?

Stuur meteen een mailtje naar mijnbestelling@madaga.nl. Vertel wat er niet klopt aan en geef ons meteen even je telefoonnummer. Wij nemen dan contact met je op en zoeken dan samen naar een passende oplossing.

18. Hoe kan ik een bestelling terugvinden?

Wanneer je een bestelling doet, krijg je een orderbevestiging. Hierop staan de gerechten die je besteld hebt.

19. Hoe kan ik vooruit bestellen?

Op dit moment is het nog niet mogelijk om je maaltijden vooruit te bestellen. Wij zijn hiermee bezig, zodat dit in de toekomst wel mogelijk is!

20. Wanneer bezorgt Madaga?

Onze chauffeurs bezorgen tussen 08:00 en 16:00 uur de maaltijden op de kinderdagverblijven. Afhankelijk van de plaats van jouw locatie, leveren wij op woensdag, donderdag of vrijdag voor de daaropvolgende week.

21. Hoe wordt een Madaga bestelling bezorgd?

De maaltijden komen een gekoelde bestelwagen naar je toe onder een constante temperatuur van minder dan 7 graden. Zo houden we de kwaliteit hoog.

Particuliere bestellingen? Tijdelijk even gepauzeerd..

22. Waarom wordt de particuliere markt tijdelijk gepauzeerd?

Op dit moment kan Madaga niet altijd de 100% service aanbieden aan haar particulieren, die wij wel beloven. Dit heeft te maken met de groei die wij doormaken. Helaas gaat dit ten koste van de service aan onze particulieren. Na een uitgebreide analyse hebben  wij besloten om de particuliere markt tijdelijk te pauzeren.

23. Voor hoe lang kan ik als particulier geen maaltijden of spreads meer bestellen?

Wij hopen deze tak later dit jaar met een frisse start te herintroduceren. Zodat wij wel die 100% service te kunnen leveren die je van ons mag verwachten.

24. Is er geen tussentijdse oplossing?

Uiteraard hebben wij gekeken naar een oplossing die wij nu zouden kunnen bieden. Maar wij moeten eerlijk zijn naar onszelf en dit is niet in een korte periode te realiseren.

Overige vragen

25. Zijn de bakjes van Madaga BPA-vrij?

Ja, de verpakkingen van onze gerechtjes zijn 100% vrij van BPA (Bisfenol A).

26. Wat doet Madaga met mijn gegevens?

Madaga houdt je gegevens lekker voor zichzelf. En ze worden alleen gebruikt om de beste bezorging te bieden, je op de hoogte te houden van veranderingen en het bestellen makkelijker te maken.

27. Wat te doen bij een klacht?

Het managen op kwaliteit en voedselveiligheid betekent een betrouwbare procedure bij klachten. Mochten er op- of aanmerkingen zijn op een van onze maaltijden dan is het voor de kwaliteitsbewaking van belang om hier altijd een melding van te maken bij Customer Care op 020-308 12 00, zodat we de juiste acties kunnen bepalen. Maak een foto van het product of de aangetroffen afwijking en het etiket en mail dit naar mijnbestelling@madaga.nl


Contact

Staat je vraag er niet tussen? Je kunt ons bellen op 020 – 308 1200 of mailen naar welkom@madaga.nl.