Vraag & antwoord

Heb je een vraag? Wij hebben het antwoord, op (bijna) alles. Het meeste leggen we hieronder uit. Maar als je iets nou niet kunt vinden bel ons dan op 085 2735435 of mail naar welkom@madaga.nl.

Bestellen

1. Hoe kan ik bestellen?
2. Hoe kan ik een bestelling aanpassen of annuleren?
3. Hoe kan ik mijn bestelling terugvinden?
4. Wat moet ik doen als mijn bestelling niet klopt?
5. Wat moet ik doen als ik na de deadline besteld heb?
6. Wat moet ik doen als een bestelling niet klopt?
7. Kan ik de maaltijden van Madaga alvast vooruit bestellen?
8. Ik heb nog meer vragen over het nieuwe bestelsysteem. Waar kan ik de meest gestelde vragen vinden?

17. Hoe verwarm ik de gerechten?
18. Kan ik de gerechten nog even bewaren?
19. Kan ik Madaga invriezen?
20. Hoeveel moet ik aanhouden voor een portie?
21. Wat moet ik doen als de koelkast het niet doet?

Bestellen

1. Hoe kan ik bestellen?

Bestellen kan via ons gebruiksvriendelijke online bestelsysteem, http://bestellen.madaga.nl. Zodra je klant bent krijg je van ons een eigen account waar je de bestelling kan plaatsen.

Uiteraard ontvang je ook een instructie voor het plaatsen van de eerste bestelling. Je kan tot minimaal 4 weken vooruitbestellen.

 

2. Hoe kan ik een bestelling aanpassen of annuleren?
Een bestelling kan je tot 9 dagen voor de levering wijzigen of annuleren. Als op de bestelpagina staat dat je kunt bestellen tot en met een bepaalde datum, dan verstrijkt je deadline op tot en met die datum iets voor middernacht. Daarna is je bestelling definitief en kan hij niet meer gewijzigd worden. Ook niet door ons. 

 

3. Hoe kan ik mijn bestelling terugvinden?
In het bestelsysteem vind je een handige weeksamenvatting. Ook kan je de weeksamenvatting uitprinten.
Wanneer de order definitief is krijg je een orderbevestiging. Hierop staan de gerechten die je besteld hebt en voor welke dag.

 

4. Wat moet ik doen als mijn bestelling niet klopt?
Stuur meteen een mailtje naar mijnbestelling@madaga.nl. Vertel wat er niet klopt aan en geef ons meteen even je telefoonnummer. Wij nemen dan contact met je op en zoeken dan samen naar een passende oplossing.

 

5. Wat moet ik doen als ik na de deadline besteld heb?
Wanneer je te laat besteld hebt, kun je het beste contact opnemen Contact Customer care 085 2735435 of mail naar mijnbestelling@madaga.nl. Als op de bestelpagina staat dat je kunt bestellen tot en met een bepaalde datum, dan verstrijkt je deadline op tot en met die datum iets voor middernacht. Daarna is je bestelling definitief en kan hij niet meer gewijzigd worden. Ook niet door ons. 

 

6. Wat moet ik doen als een bestelling niet klopt?
Stuur meteen een mailtje naar mijnbestelling@madaga.nl. Vertel wat er niet klopt aan en geef ons meteen even je telefoonnummer. Wij nemen dan contact met je op en zoeken dan samen naar een passende oplossing.

 

7. Kan ik de maaltijden van Madaga alvast vooruit bestellen?
Ja dat kan, je kan vier weken vooruit bestellen!

 

8. Ik heb nog meer vragen over het nieuwe bestelsysteem. Waar kan ik de meest gestelde vragen vinden?
We hebben een pagina met veel gestelde vragen en antwoorden over het nieuwe bestelsysteem! Maar als je iets nou niet kunt vinden bel ons dan op 085 2735435 of mail naar welkom@madaga.nl.

 

 

Bezorgen

9. Wanneer bezorgt Madaga?
Onze chauffeurs bezorgen in principe tussen 08:00 en 17:00 uur de maaltijden op de kinderdagverblijven. Afhankelijk van de plaats van jouw locatie, leveren wij op dinsdag of woensdag én de donderdag of vrijdag. We leveren de maaltijden 1 of 2x per week tot in de koelkast bij je af.

 

10. Hoe wordt een Madaga bestelling bezorgd?
De maaltijden komen gekoeld naar je toe onder een constante temperatuur van minder dan 7 graden. Zo houden we de kwaliteit hoog.

 

Gerechten

11. Is Madaga biologisch?
Onze 4 tot 12 maanden hapjes en maaltijden en ons Smaaksafarimenu is 100% biologisch en SKAL-gecertificeerd. Dit certificaat garandeert dat onze grondstoffen met 100% zekerheid biologisch zijn, omdat leveranciers – en Madaga zelf – jaarlijks worden gecontroleerd door SKAL. Dit is essentieel om de garantie te geven dat de ingrediënten 100% van biologische oorsprong zijn. Voor het Proeftuin- en ‘Wat de pot schaft’ menu gebruiken wij geen biologische ingrediënten.

 

12. Hoe is Madaga gecertificeerd?
Voedselkwaliteit en -veiligheid staan bij Madaga hoog in het vaandel. Zowel de keuken en het vervoer van de Madaga maaltijden zijn FSSC-gecertificeerd. Dit certificaat vormt een wereldwijde standaard voor kwaliteitsmanagement in de voeding, waarin onder andere voedselveiligheid, kwaliteitscontroles, allergenenbeheer, temperatuurbeheersing en milieubewaking worden geborgd. Daarnaast voldoen wij aan de HACCP hygiëne-eisen voor maaltijden.

 

13. Hoe blijven de maaltijden van Madaga zo lang houdbaar?

Al onze maaltijden worden onmiddellijk na het koken geportioneerd en vervolgens in een korte tijd afgekoeld tot een lage temperatuur. Met deze processen (pasteurisatie en heet uitvullen) worden micro-organismen en andere bacteriën onschadelijk gemaakt.  Het is daarbij van belang dat de maaltijden gekoeld bewaard worden tot aan consumptie (onder de 7 °C).

 

14. Hoe weet ik welke gerechten geschikt zijn voor kinderen met een allergie?
Je vindt de allergenen door de groene i in een rondje achter de naam van het gerecht te klikken. Je krijgt dan meer informatie over de ingrediënten, voedingswaarden, eventuele serveertips en de allergenen. Voor kindjes met een intolerantie voor gluten of lactose hebben we een alternatieve maaltijd beschikbaar. Deze maaltijden zijn apart bereid met gluten- en lactosevrije ingrediënten. Ze zijn duidelijk te herkennen in het bestelsysteem, omdat deze onder het kopje “Speciale dieetwensen” of “Speciale vegetarische dieetwensen” staan. Heb je meer gedetailleerde informatie nodig? Aarzel niet en bel ons op 085 2735435 of mail naar mijnbestelling@madaga.nl.

 

15. Heeft Madaga ook vegetarische maaltijden?
Madaga biedt dagelijks vegetarische en vegan maaltijden aan voor kindjes die plantaardig eten. Deze maaltijden kun je herkennen aan het label vegetarisch of vegan onder de naam van het gerecht.

 

16. Hoe worden de gerechten ontwikkeld en samengesteld?
Samen met een kinderdiëtiste ontwikkelen wij gebalanceerde weekmenu’s welke voldoen aan de richtlijnen van het Voedingscentrum. Hierbij wordt per leeftijdscategorie gekeken naar de totale energiebehoefte, hoeveelheid groente per portie (minimaal 50 gram!), volwaardige eiwitbronnen, vezelgehalte en koolhydraten. Daarnaast voegen we geen onnodige ingrediënten toe.

 

Bewaren, verwarmen & porties

17. Hoe verwarm ik de gerechten?
De maaltijden kan je 50 minuten in de oven verwarmen op maximaal 100 graden. In de magnetron kan je de maaltijden voor ongeveer 5 minuten op 700 of 1000w verwarmen. Serveer de maaltijd lauwwarm.

Op de pagina met opwarminstructies wordt meer informatie gegeven over het opwarmen van de gerechten

 

18. Kan ik de gerechten nog even bewaren?
De maaltijden moeten gekoeld bewaard blijven tot consumptie. De koelkasttemperatuur mag maximaal 7 °C zijn. Doordat de koelkast overdag regelmatig open en weer dicht gaat, zal de koelkast al snel een te hoge temperatuur bereiken. Stel om dit te voorkomen de koelkast in op 4 °C en check elke week de temperatuur van de koelkast door deze bij te houden in een logboek of gebruik te maken van een methode waarbij de temperatuur is geborgd. Bij het Voedingscentrum kan je bijvoorbeeld voordelig een speciale koelkastthermometer bestellen.

Met onze 3 tips kunnen we je ook helpen om minder voedsel te verspillen.

 

19. Kan ik de maaltijden invriezen?
Onze maaltijden kunnen worden ingevroren op een temperatuur van minimaal -18 graden. Om de kwaliteit en voedingswaarde te behouden adviseren wij om de maaltijden voor maximaal 1 maand in de vriezer te bewaren. Vries alleen nooit iets in dat al ontdooid is geweest.

Overgebleven porties kun je ook invriezen. Dit kun je alleen doen voordat de maaltijden zijn opgewarmd. Schep de maaltijd per portie in een bakje of diepvrieszakje en sluit de verpakking. Plak er een sticker op met daarop de naam van gerechtje, datum van invriezen, leeftijdscategorie en eventuele allergenen.

 

20. Hoeveel moet ik aanhouden voor een portie?
De portieaanduiding van de maaltijden staat vermeld in grammages op de verpakking.

 

21. Wat moet ik doen als de koelkast het niet doet?
Wanneer je koelkast het niet doet, kun je het beste zo snel mogelijk telefonisch contact opnemen met  Contact Customer 085 2735435 om een oplossing te vinden.

 

Privacy en klachten

22. Wat doet Madaga met mijn gegevens?
Madaga houdt je gegevens lekker voor zichzelf. En ze worden alleen gebruikt om de beste bezorging te bieden, je op de hoogte te houden van veranderingen en het bestellen makkelijker te maken. Lees hier Madaga haar privacy- en cookieverklaring.

 

23. Wat te doen bij een klacht?
Het managen op kwaliteit en voedselveiligheid betekent een betrouwbare procedure bij klachten. Mochten er op- of aanmerkingen zijn op een van onze maaltijden dan is het voor de kwaliteitsbewaking van belang om hier altijd een melding van te maken bij Customer Care op telefoonnummer 085 2735435 , zodat we de juiste acties kunnen bepalen. Maak duidelijke foto’s van de verpakking en het etiket en eventueel de aangetroffen afwijking en mail dit naar mijnbestelling@madaga.nl. Bewaar de verpakking en de aangetroffen afwijking zodat er een onderzoek kan worden opgestart.

 

24. Waar kan ik terecht voor vragen of opmerkingen?
Mocht je vragen of opmerkingen hebben, bel dan gerust naar 085 2735435 of mail naar mijnbestelling@madaga.nl

 

 

 

OOK EEN WARME LUNCH OP JOUW KINDERDAGVERBLIJF?
VRAAG GRATIS PROEFBOX AAN