Vraag & antwoord

Heb je een vraag? Wij hebben het antwoord, op (bijna) alles. Het meeste leggen we hieronder uit. Maar als je iets nou niet kunt vinden bel ons dan op 085 2735435 of mail naar welkom@madaga.nl.

Bestellen

1. Hoe kan ik bestellen?
2. Hoe kan ik een bestelling aanpassen of annuleren?
3. Hoe kan ik mijn bestelling terugvinden?
4. Wat moet ik doen als mijn bestelling niet klopt?
5. Wat moet ik doen als ik na de deadline besteld heb?
6. Wat moet ik doen als een bestelling niet klopt?
7. Kan ik de maaltijden van Madaga alvast vooruit bestellen?

17. Hoe verwarm ik de gerechten?
18. Kan ik de gerechten nog even bewaren?
19. Kan ik Madaga invriezen?
20. Hoeveel moet ik aanhouden voor een portie?
21. Wat moet ik doen als de koelkast het niet doet?

Bestellen

1. Hoe kan ik bestellen?
Bestellen kan via ons gebruiksvriendelijke online bestelsysteem. Zodra je klant bent krijg je van ons een eigen account waar je de bestelling kan plaatsen.
Uiteraard ontvang je ook een instructie voor het plaatsen van de eerste bestelling. Je kan tot 4 weken vooruitbestellen.

2. Hoe kan ik een bestelling aanpassen of annuleren?
Een bestelling kan je tot 10 werkdagen voor de levering wijzigen of annuleren. Wil je daarna nog wat wijzigen of annuleren, neem dan contact op met ons customer care team.

3. Hoe kan ik mijn bestelling terugvinden?
In het bestelsysteem vind je een handige weeksamenvatting. Ook kan je de weeksamenvatting uitprinten.
Wanneer de order definitief is krijg je een orderbevestiging. Hierop staan de gerechten die je besteld hebt en voor welke dag.

4. Wat moet ik doen als mijn bestelling niet klopt?
Stuur meteen een mailtje naar mijnbestelling@madaga.nl. Vertel wat er niet klopt aan en geef ons meteen even je telefoonnummer. Wij nemen dan contact met je op en zoeken dan samen naar een passende oplossing.

5. Wat moet ik doen als ik na de deadline besteld heb?
Wanneer je te laat besteld hebt, kun je het beste contact opnemen Contact Customer care 085 2735435 of mail naar mijnbestelling@madaga.nl

6. Wat moet ik doen als een bestelling niet klopt?
Stuur meteen een mailtje naar mijnbestelling@madaga.nl. Vertel wat er niet klopt aan en geef ons meteen even je telefoonnummer. Wij nemen dan contact met je op en zoeken dan samen naar een passende oplossing.

7. Kan ik de maaltijden van Madaga alvast vooruit bestellen?
Ja dat kan, je kan vier weken vooruit bestellen!

Bezorgen

8. Wanneer bezorgt Madaga?
Onze chauffeurs bezorgen in principe tussen 08:00 en 16:00 uur de maaltijden op de kinderdagverblijven. Afhankelijk van de plaats van jouw locatie, leveren wij op dinsdag of woensdag én de donderdag of vrijdag. We leveren de maaltijden 2x per week tot in de koelkast bij je af.

9. Hoe wordt een Madaga bestelling bezorgd?
De maaltijden komen gekoeld naar je toe onder een constante temperatuur van minder dan 7 graden. Zo houden we de kwaliteit hoog.

Gerechten

10. Is Madaga biologisch?
 Voor de allerkleinsten (4 tot 12 maanden) koken wij 100% biologisch. Vanaf de 12 maanden biedt Madaga 3 verschillende menu’s, waaronder het biologische Smaaksafarimenu.Voor het Proeftuin- en ‘Wat de pot schaft’ menu gebruiken wij geen biologische ingrediënten.

11. Hoe is Madaga gecertificeerd?
In onze keuken staat voedselveiligheid voorop. Skal Biocontrole zorgt ervoor dat biologische producten ook daadwerkelijk aan de biologische wetgeving voldoen.

12. Hoe blijven de maaltijden van Madaga zo lang houdbaar?
Deze vraag krijgen wij regelmatig. Je vraagt je misschien toch af hoe een maaltijd bijna een week goed kan blijven. Als je thuis kookt, lukt dat meestal niet! We kunnen dit realiseren omdat we de maaltijden onmiddellijk na het koken portioneren en vervolgens in een korte tijd afkoelen tot een lage temperatuur.
Voor de babyhapjes nemen we een extra maatregel, namelijk pasteurisatie.

13. Wanneer maken jullie de gerechten?
Op dinsdag en woensdag koken en verpakken we en op vrijdag bezorgen we je bestelling gekoeld.

14. Hoe weet ik welke gerechten geschikt zijn voor kinderen met een allergie?
Je vindt de allergenen door op de naam van het gerecht te klikken. Je krijgt dan meer informatie over de ingrediënten, voedingswaarden, eventuele serveertips en de allergenen. Voor kindjes met een intolerantie voor gluten of lactose hebben we een alternatieve maaltijd beschikbaar. Deze maaltijden zijn apart bereid met gluten- en lactosevrije ingrediënten. Ze zijn duidelijk te herkennen in het bestelsysteem, hiervoor is een apart kader ingesteld. Heb je meer gedetailleerde informatie nodig? Aarzel niet en bel ons op 085 2735435 of mail naar mijnbestelling@madaga.nl.

15. Heeft Madaga ook vegetarische maaltijden?
Madaga biedt dagelijks vegetarische maaltijden aan voor kindjes die geen vlees of vis eten. Deze maaltijden kun je vinden onder het kopje Vegetarisch’.

16. Hoe worden de gerechten ontwikkeld en samengesteld?
Onze gerechten zijn samengesteld door een kinderdiëtiste die goed heeft bekeken hoeveel calorieën en groenten er in een portie moeten zitten. Verder moet 80% van de kinderen moet z’n vingers erbij aflikken anders is het een no-go.

Bewaren,  verwarmen & porties

17. Hoe verwarm ik de gerechten?
De maaltijden kan je 50 minuten in de oven verwarmen op maximaal 100 graden. In de magnetron kan je de maaltijden voor ongeveer 5 minuten op 700 of 1000w verwarmen. Controleer vervolgens de kerntemperatuur (deze moet minimaal 75 graden zijn). Serveer de maaltijd lauwwarm.

18. Kan ik de gerechten nog even bewaren?
De houdbaarheidsdatum staat ook altijd duidelijk op het etiket van onze bakjes.

19. Kan ik Madaga invriezen?
Dat kan, op een temperatuur van minimaal -18 graden. Om de kwaliteit en voedingswaarde te behouden adviseren wij om de maaltijden niet voor een te lange periode in de vriezer te bewaren. Vries alleen nooit iets in dat al ontdooid is geweest. Ook adviseren we je om er een invriesetiket op te plannen met de datum van invriezen.

20. Hoeveel moet ik aanhouden voor een portie?
De portieaanduiding van de maaltijden staat op de verpakking.

21. Wat moet ik doen als de koelkast het niet doet?
Wanneer je koelkast het niet doet, kun je het beste zo snel mogelijk telefonisch contact opnemen met  Contact Customer 085 2735435 om een oplossing te vinden.

Privacy en klachten

22. Wat doet Madaga met mijn gegevens?
Madaga houdt je gegevens lekker voor zichzelf. En ze worden alleen gebruikt om de beste bezorging te bieden, je op de hoogte te houden van veranderingen en het bestellen makkelijker te maken. Lees hier Madaga haar privacy- en cookieverklaring.

23. Wat te doen bij een klacht
Het managen op kwaliteit en voedselveiligheid betekent een betrouwbare procedure bij klachten. Mochten er op- of aanmerkingen zijn op een van onze maaltijden dan is het voor de kwaliteitsbewaking van belang om hier altijd een melding van te maken bij Customer Care op telefoonnummer 085 2735435 , zodat we de juiste acties kunnen bepalen. Maak een foto van het product of de aangetroffen afwijking en het etiket en mail dit naar mijnbestelling@madaga.nl

24. Waar kan ik terecht voor vragen of opmerkingen?
Mocht je vragen of opmerkingen hebben, bel dan gerust naar 085 2735435 of mail naar mijnbestelling@madaga.nl

 

 

OOK EEN WARME LUNCH OP JOUW KINDERDAGVERBLIJF?
VRAAG GRATIS PROEFBOX AAN