Bestel mijn Madaga

Vraag & antwoord

Heb je een vraag? Wij hebben het antwoord, op (bijna) alles. Het meeste leggen we hieronder uit. Maar als je iets nou niet kunt vinden bel ons dan op 020 – 308 1200 of mail naar welkom@madaga.nl.

Bestellen

1. Hoe kan ik bestellen?
2. Hoe kan ik een bestelling aanpassen of annuleren?
3. Hoe kan ik mijn bestelling terugvinden?
4. Wat moet ik doen als mijn bestelling niet klopt?
5. Wat moet ik doen als ik na de deadline besteld heb?
6. Wat moet ik doen als een bestelling niet klopt?
7. Kan ik de maaltijden van Madaga alvast vooruit bestellen?

19. Hoe verwarm ik de gerechten?
20. Kan ik de gerechten nog even bewaren?
21. Kan ik Madaga invriezen?
22. Hoeveel moet ik aanhouden voor een portie?
23. Wat moet ik doen als de koelkast het niet doet?

Bestellen

1. Hoe kan ik bestellen?
Madaga werkt met een menucyclus van acht weken. Hierdoor is er iedere week een nieuw menu beschikbaar vol variatie! Iedere vrijdag staat het menu online. Je kunt dan tot en met donderdag 14:00 uur bestellen voor de bezorging in de daarop volgende week.

2. Hoe kan ik een bestelling aanpassen of annuleren?
Een  bestelling kan je niet zelf wijzigen of annuleren. Hiervoor moet je contact opnemen met Customer Care 020 – 308 1200 of mail naar mijnbestelling@madaga.nl. Wanneer je iets bent vergeten te bestellen, kun je wel nieuwe bestelling doen om bij te bestellen.

3. Hoe kan ik mijn bestelling terugvinden?
Wanneer je een bestelling doet, krijg je een orderbevestiging. Hierop staan de gerechten die je besteld hebt.

4. Wat moet ik doen als mijn bestelling niet klopt?
Stuur meteen een mailtje naar mijnbestelling@madaga.nl. Vertel wat er niet klopt aan en geef ons meteen even je telefoonnummer. Wij nemen dan contact met je op en zoeken dan samen naar een passende oplossing.

5. Wat moet ik doen als ik na de deadline besteld heb?
Wanneer je te laat besteld hebt, kun je het beste contact opnemen Contact Customer care 020 – 308 1200 of mail naar mijnbestelling@madaga.nl

6. Wat moet ik doen als een bestelling niet klopt?
Stuur meteen een mailtje naar mijnbestelling@madaga.nl. Vertel wat er niet klopt aan en geef ons meteen even je telefoonnummer. Wij nemen dan contact met je op en zoeken dan samen naar een passende oplossing.

7. Kan ik de maaltijden van Madaga alvast vooruit bestellen?
Op dit moment is het nog niet mogelijk om je maaltijden vooruit te bestellen. Wij zijn hiermee bezig, zodat dit in de toekomst wel mogelijk is!

Bezorgen

8. Wanneer bezorgt Madaga?
Onze chauffeurs bezorgen in principe tussen 08:00 en 16:00 uur de maaltijden op de kinderdagverblijven. Afhankelijk van de plaats van jouw locatie, leveren wij op woensdag, donderdag of vrijdag voor de daaropvolgende week.

9. Hoe wordt een Madaga bestelling bezorgd?
De maaltijden komen een gekoelde bestelwagen naar je toe onder een constante temperatuur van minder dan 7 graden. Zo houden we de kwaliteit hoog.

Gerechten

10. Is Madaga biologisch?
Madaga kookt helemaal biologisch! Wij vinden dat als je staat voor goed eten voor kinderen, dat je ook moet staan voor een goed milieu, gezonde grond en blije kippen. Die biologische certificering is er dus!

11. Is Madaga puur?
Ja! Alle gerechten die we maken, zijn vers en puur natuur. Onze kinderdiëtiste ziet erop toe dat je kleine alles krijgt wat nodig is om te groeien. Dus zijn we selectief als het om onze ingrediënten gaat en zorgen we ervoor dat ze van nature vol zitten met essentiële voedingsstoffen. We voegen geen kleur-, geur- of smaakstoffen toe en ook geen conserveermiddelen. Ook geen zout trouwens, of suiker.

12. Hoe is Madaga gecertificeerd?
In onze keuken staat voedselveiligheid voorop. Daarom is onze keuken FSSC-22000 gecertificeerd. De FSSC-22000–norm richt zich op bedrijven in de voedingsmiddelenindustrie en is een internationaal accepteerde norm die eisen beschrijft op het gebied van voedselveiligheid van maaltijdbereiding. Daarnaast worden de producten gecontroleerd door onafhankelijk voedselveiligheidsexpert WFC. Dit waarborgt de voedselveiligheid van al onze recepten.

Verder heeft Madaga een Skal-certificering. Skal is een onafhankelijke organisatie voor het toezicht op de biologische productie in Nederland. Skal Biocontrole zorgt ervoor dat biologische producten ook daadwerkelijk aan de biologische wetgeving voldoen.

13. Zijn de bakjes van Madaga BPA-vrij?
Ja, de verpakkingen van onze gerechtjes zijn 100% vrij van BPA (Bisfenol A).

14. Hoe blijven de maaltijden van Madaga zo lang houdbaar?
Deze vraag krijgen wij regelmatig. Je vraagt je misschien toch af hoe een maaltijd een week goed kan blijven. Als je thuis kookt, lukt dat meestal niet! We kunnen dit realiseren omdat we de maaltijden onmiddellijk na het koken portioneren en vervolgens in een korte tijd afkoelen tot een lage temperatuur (3-4 °C). Dit heet ‘shock cooling’ en bacteriën zijn er geen fan van. Voor de babyhapjes nemen we een extra maatregel, namelijk pasteurisatie.

15. Wanneer maken jullie de gerechten?
Op dinsdag en woensdag koken en verpakken we en op vrijdag bezorgen we je bestelling gekoeld.

16. Hoe weet ik welke gerechten geschikt zijn voor kinderen met een allergie?
Je vindt de allergenen door op de naam van het gerecht te klikken. Je krijgt dan meer informatie over de ingrediënten, voedingswaarden, eventuele serveertips en de allergenen. Voor kindjes met een intolerantie voor gluten of lactose hebben we een alternatieve maaltijd beschikbaar. Deze maaltijden zijn bereid in de dieetkeuken en lactose & glutenvrij. Ze zijn duidelijk te herkennen door middel van de icoontjes in het bestelsysteem. Heb je meer gedetailleerde informatie nodig? Aarzel niet en bel ons op 020 – 308 1200 of mail naar mijnbestelling@madaga.nl.

17. Heeft Madaga ook vegetarische maaltijden?
Madaga biedt dagelijks vegetarische maaltijden aan voor kindjes die geen vlees of vis eten. Deze maaltijden kun je vinden onder het tabblad ‘Vegetarisch menu’.

18. Hoe worden de gerechten ontwikkeld en samengesteld?
Onze gerechten zijn samengesteld door een kinderdiëtiste die goed heeft bekeken hoeveel calorieën en groenten er in een portie moeten zitten. Verder moet 80% van de kinderen moet z’n vingers erbij aflikken anders is het een no-go.

Bewaren,  verwarmen & porties

19. Hoe verwarm ik de gerechten?
De maaltijden kan je 50 minuten in de oven verwarmen op maximaal 120 graden. In de magnetron kan je de maaltijden voor ongeveer 5 minuten op 700 of 1000w verwarmen.

20. Kan ik de gerechten nog even bewaren?
In de koelkast (onder de 7 graden) blijven ze minimaal 8-10 dagen goed. De houdbaarheidsdatum staat ook altijd duidelijk op het etiket van onze bakjes.

21. Kan ik Madaga invriezen?
Dat kan, op een temperatuur van minimaal -18 graden. Om de kwaliteit en voedingswaarde te behouden adviseren wij om de maaltijden niet voor een te lange periode in de vriezer te bewaren. Vries alleen nooit iets in dat al ontdooid is geweest. Ook adviseren we je om er een invriesetiket op te plannen met de datum van invriezen.

22. Hoeveel moet ik aanhouden voor een portie?
De portieaanduiding van de maaltijden staat op de verpakking.

23. Wat moet ik doen als de koelkast het niet doet?
Wanneer je koelkast het niet doet, kun je het beste zo snel mogelijk telefonisch contact opnemen met  Contact Customer 020-308 1200 om een oplossing te vinden.

Privacy en klachten

24. Wat doet Madaga met mijn gegevens?
Madaga houdt je gegevens lekker voor zichzelf. En ze worden alleen gebruikt om de beste bezorging te bieden, je op de hoogte te houden van veranderingen en het bestellen makkelijker te maken. Lees hier Madaga haar privacy- en cookieverklaring.

25. Wat te doen bij een klacht
Het managen op kwaliteit en voedselveiligheid betekent een betrouwbare procedure bij klachten. Mochten er op- of aanmerkingen zijn op een van onze maaltijden dan is het voor de kwaliteitsbewaking van belang om hier altijd een melding van te maken bij Customer Care op 020-308 12 00, zodat we de juiste acties kunnen bepalen. Maak een foto van het product of de aangetroffen afwijking en het etiket en mail dit naar mijnbestelling@madaga.nl

26. Waar kan ik terecht voor vragen of opmerkingen?
Mocht je vragen of opmerkingen hebben, bel dan gerust naar 020-3081200 of mail naar mijnbestelling@madaga.nl

 

 

MEER WETEN OVER GEZOND ETEN VOOR KINDEREN?